W dniach od 9 do 10 sierpnia 2017 roku miała miejsce parafialna pielgrzymka do Torunia, Lichenia i Kalisza. Uczestniczyło w niej 49 osób, a duchową opiekę nad grupą sprawował ks. Paweł Liszka.
Z Kolbuszowej wyruszyliśmy we wtorek, 8 sierpnia, o godz. 23:00. Po nocnej podróży naszym pierwszym punktem był Ciechocinek, w którym to mogliśmy spacerować wzdłuż największego w Europie tego typu kompleksu tężni solankowych. Następnie udaliśmy się do Torunia.
Naszym pierwszym przystankiem było Radio Maryja, w którym to Ojciec Marian Sojka – Redemptorysta przekazał nam wiele informacji o jego historii i funkcjonowaniu. Następnie mieliśmy możliwość pobytu w Wyższej Szkole Kultury Społecznej i Medialnej, po czym uczestniczyliśmy we Mszy Świętej w konsekrowanym rok temu Kościele pw. Maryi Gwiazdy Nowej Ewangelizacji i św. Jana Pawła II w Toruniu. Po Eucharystii dokładnie zwiedziliśmy nową świątynię, która zachwyca swym pięknem i urokiem. Potem pojechaliśmy pod Stare Miasto, gdzie czekała na nas Pani Przewodnik, która oprowadziła nas po zabytkowych i najważniejszych punktach Starówki. Mieliśmy również czas, aby samemu zwiedzić wybrane przez siebie obiekty. Następnie udaliśmy się do głównego celu pielgrzymki – Lichenia.
Po przyjeździe do Lichenia, zakwaterowaniu, zjedzeniu posiłku i chwili odpoczynku, wszyscy udali się na uroczysty Apel Maryjny. Nabożeństwo odbyło się w Bazylice przed Cudownym Obrazem Matki Bożej Licheńskiej. Następnego dnia, z samego rana, udaliśmy się na Mszę Świętą w Kościele pw. Św. Doroty, który to do 2006 r. był główną świątynią sanktuarium maryjnego w Licheniu. Kolejnym punktem było zwiedzanie z przewodnikiem Bazyliki Matki Bożej Bolesnej Królowej Polski w Licheniu, na które poszliśmy zaraz po śniadaniu. Mieliśmy możliwość uzyskania wielu informacji na temat Bazyliki oraz mogliśmy dokładnie zobaczyć wszystkie części monumentalnej świątyni. Oczarowani pięknem i ogromem Bazyliki, udaliśmy się na Drogę Krzyżową, która wiedzie przez wąskie ścieżki specjalnie zaaranżowanej Golgoty. Potem mieliśmy czas na osobiste zwiedzanie kompleksu Sanktuarium, modlitwę, kupno pamiątek i zaczerpnięcie wody z cudownego źródełka. Po obiedzie i wykwaterowaniu wyjechaliśmy z Lichenia w stronę Kalisza.
W Kaliszu naszym celem było Sanktuarium Św. Józefa, w którym znajduje się jedyny na świecie obraz Świętej Rodziny z papieskimi koronami. Dlatego sanktuarium nazywane jest również Polskim Nazaretem. Historię obrazu oraz licznych cudów z nim związanych opowiedział nam posługujący tam diakon. Następnie mieliśmy czas na osobistą modlitwę i zaniesienie próśb i podziękowań Św. Józefowi. Po spotkaniu ze Świętą Rodziną udaliśmy się w drogę powrotną do Kolbuszowej, do której dotarliśmy późnym wieczorem.
Czas pielgrzymki był wyjątkowy ponieważ każdego ubogacił duchowo i dostarczył nowych przeżyć oraz wspomnień. Mogliśmy również dostrzec, że mamy wokół siebie mnóstwo pięknych i wartościowych miejsc, które warto jest odwiedzać i poznawać.

Piotr Rakowski – uczestnik pielgrzymki

Ostatnie wpisy

[Wydarzenia] Kongres 966 – 13 kwietnia 2024

Serdecznie zapraszamy wszystkich parafian i gości którzy chcieliby spojrzeć jeszcze inaczej na dziedzictwo chrztu i dekalogu na kolejny PARAFIALNY KONGRES 966. Szczególnie prosimy poszczególne grupy Czytaj dalej...

[Wydarzenia] Adoracje grup parafialnych

ADORACJA PANA JEZUSA  – Wielki Piatek    6.00      adoracja prywatna 8.00      Civitas Christiana 9.00      młodzież klas VIII i szkół  ponadpodstawowych Czytaj dalej...

[Wydarzenia] Kolbuszowska Nocna Droga Krzyżowa – 22 marca 2024 roku

Kolbuszowska Nocna Droga Krzyżowa to wyzwanie, wędrówka w nocy, samotności i milczeniu. Człowiek zdany jest wyłącznie na siebie i własne siły. Dostaje do ręki opis trasy Czytaj dalej...